Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Janowo” w Rumi

serdecznie zaprasza Członków Spółdzielni na

 

WALNE ZGROMADZENIE

które odbędzie się w sali konferencyjno-widowiskowej w „Strefie dla Was” mieszczącej się
w pawilonie handlowo-usługowym przy ulicy Pomorskiej nr 11 w Rumi,

według poniższego harmonogramu:

 

data godz. budynki

Część I

21.05.2024 r.

WTOREK

18.00 Dąbrowskiego 52, 56A, 56B, 56C; Dokerów 1, 3, 7; Gdańska 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20; Krakowska 10; Stoczniowców 2K, 2M, 2T, 2U, 2W, 5, 11, Wrocławska 31; garaże wolnostojące.

Część II

22.05.2024 r.

ŚRODA

18.00 Gdańska 22, 24, 26, 28; Katowicka 17; Kujawska 2, 4, 15;

Pomorska 1, 3, 5, 7, 9, 15, 17, 17C, 17D, 17E, 19, 21, 23, 25, 29, 31.

Część III

23.05.2024 r.

CZWARTEK

18.00 Elbląska 5; Gdańska 31, 33, 37, 39, 41, 43, 45, 47; Gdyńska 53, 55, 62, 66; Opolska 2, 4, 5; Poznańska 2, 4, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24; Szczecińska 1, 18; Warszawska 23, 24, 25, 26, 27, 29; Wileńska 14, 18, 20, 22, 24, 28, 30; Wrocławska 28, 33, 35, 37.

 

Komplet materiałów na WZ będzie wyłożony w sali konferencyjnej pok. 104 w siedzibie Spółdzielni w Rumi przy ul. Dąbrowskiego 56 od dnia 07.05.2024 r.

Każdy członek Spółdzielni ma prawo do zapoznania się z materiałami
w godzinach:

pon.          8.00 – 16.00
wt. – czw.  8.00 – 14.00
pt.            8.00 – 13.00

Porządek obrad:

  1. Otwarcie Walnego Zgromadzenia.
  2. Wybór prezydium.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Wybór komisji skrutacyjnej.
  5. Sprawozdanie komisji skrutacyjnej.
  6. Przyjęcie protokołów Walnego Zgromadzenia SM „Janowo” odbytego w dniach 16-18 maja 2023 roku.
  7. Przedstawienie następujących sprawozdań:
    • z działalności Rady Nadzorczej Spółdzielni za rok 2023,
    • finansowego Spółdzielni wraz z informacją na temat sposobu podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023,
    • z działalności Zarządu Spółdzielni za rok 2023.
  8. Dyskusja dotycząca przedstawionych sprawozdań.
  9. Przedstawienie przez prezydium projektów uchwał i głosowanie –
    w następujących sprawach:
  • zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej Spółdzielni za rok 2023,
  • zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni oraz sposobu podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023,
  • zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni oraz udzielenia absolutorium członkom Zarządu za rok 2023
  • oznaczenia najwyższej sumy zobowiązań, jaką spółdzielnia może zaciągać przy realizacji projektów w ramach programu Dostępność Plus.
  • Dyskusja – wolne wnioski.
  • Zamknięcie obrad.

 

 

UWAGA!!!

Członek Spółdzielni posiadający więcej niż jedno mieszkanie czy garaż, które przynależą do różnych części Walnego Zgromadzenia, zgodnie z § 60 ust. 5 Statutu SM „Janowo”, może uczestniczyć wyłącznie w jednej – wybranej przez siebie części Walnego Zgromadzenia.

NOWY HARMONOGRAM WYWOZU WIELKOGABARYTÓW

Po przeanalizowaniu potrzeb naszych mieszkańców dotyczących częstotliwości wywozu odpadów wielkogabarytowych, a także w związku z przeprowadzonymi rozmowami z PUK Rumia dotyczącymi kosztów ich odbioru, ustalono nowe zasady, które będą obowiązywać od 1 lutego br.
Zgodnie z nowymi zasadami, pracownicy PUK będą odbierać zgromadzone odpady wielkogabarytowe dwa razy w miesiącu (a nie cztery jak dotychczas) z każdej części osiedla w następujących terminach:

  • W PIERWSZY I TRZECI WTOREK MIESIĄCA
    Z JEDNOSTKI E I D,
  • W DRUGI I CZWARTY CZWARTEK MIESIĄCA Z JEDNOSTKI C I OSIEDLA CENTRUM.

Najbliższy wywóz zaplanowano na 6 lutego br. z jednostek E i D oraz 8 lutego z terenu jednostki C i Osiedla Centrum. Prosimy jednocześnie
o dostosowanie się do w/w grafiku i wynoszenie gabarytów – w miarę możliwości – na dzień przed planowanym odbiorem.

Budowa Instalacji Fotowoltaicznych na dachach budynków Wrocławska 31 oraz Krakowska 10

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcia polegające na budowie na dachach budynków mieszkalnych wielorodzinnych instalacji fotowoltaicznych o mocy 16,56 kWp każda, których źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Więcej na temat realizacji projektów:

Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Krakowska 10 – Pobierz

Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Wrocławska 31 – Pobierz

Budowa Instalacji Fotowoltaicznej na dachu budynku Krakowska 10

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Finansowanie:

Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.331,26 zł

Opis przedsięwzięcia:

Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Krakowska 10. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego  każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.821 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.225 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,1 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.597 kWh, ograniczenie emisji 11,909 t CO2/rok.

Budowa Instalacji Fotowoltaicznej na dachu budynku Wrocławska 31

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Finansowanie:

Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.327,02 zł

Opis przedsięwzięcia:

Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Wrocławska 31. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego  każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.759 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.145 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,3 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.614 kWh, ograniczenie emisji 11,865 t CO2/rok.

BRAK CIEPŁEJ WODY – 25.04.2024 r.

OPEC Sp. z o. o. informuje, że,25 kwietnia br. od godz. 8:00 do godz. 15:00 dla mieszkańców budynku Gdańska kl. 39 A, B, C, D
nastąpi przerwa w dostawie ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej.
Przerwa spowodowana jest koniecznością wykonania prac remontowych w pomieszczeniu węzła ciepłowniczego. Pracownicy firmy OPEC zapewniają, że pełna sprawność systemu ciepłowniczego powróci tak szybko jak tylko będzie to możliwe.

BRAK CIEPŁEJ WODY – 23.04.2024 r.

OPEC Sp. z o. o. informuje, że 23 kwietnia br. od godz. 8:00 do godz. 15:00 dla mieszkańców budynku Gdańska 41 kl. D, E, F nastąpi przerwa w dostawie ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej. Przerwa spowodowana jest koniecznością wykonania prac remontowych w pomieszczeniu węzła ciepłowniczego. Pracownicy firmy OPEC zapewniają, że pełna sprawność systemu ciepłowniczego powróci tak szybko jak tylko będzie to możliwe.

Plan wymiany rozdzielnic elektrycznych

W związku z wymianą rozdzielnic elektrycznych poniżej przedstawiamy harmonogram wymiany:

12.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 2 kl. A i B

13.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 2, kl. C, D, E

14.03.2024 r. w godz. 8:00 – 14:00

ul. Poznańska 4, kl. A, B, C

15.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 4, kl. D, E, F.

HARMONOGRAM WYMIANY WODOMIERZY

W najbliższych dniach wymiana wodomierzy odbędzie się wg poniższego harmonogramu:

16.02.2024 r. -11:30-15:00 – Poznańska 24

19.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Stoczniowców 11 (m. 11, 12, 19, 21, 24)

19.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Poznańska 14 (m. 3, 6, 7, 9, 15, 20, 30, 31, 35, 36, 37, 45, 54)

19.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 31 (m. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 15, 19, 20, 21, 23, 33, 35, 44, 45, 87)

20.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Pomorska 23 (m. 5, 16, 17, 22, 24, 27, 47, 51)

20.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Dąbrowskiego 52 (m. 5, 9, 16, 19, 20, 27, 44, 46, 57)

20.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 3 (m. 18, 31, 32, 51, 64, 66, 67, 81, 83, 84, 86, 99, 102, 107, 114, 118)

W celu przeprowadzenia sprawnej i szybkiej wymiany wodomierzy w Państwa lokalach mieszkalnych, uprzejmie prosimy o udostępnienie lokalu pracownikom firmy Telemiar w terminach wymiany urządzeń. Wykonawca prac z wyprzedzeniem informuje o terminach wymiany stosownym ogłoszeniem, umieszczonym na drzwiach wejściowych do klatek schodowych w Państwa budynku.

Jednak mimo starań zdarza się, że prace w niektórych mieszkaniach trwają dłużej niż zakładano i pojawiają się opóźnienia. Bardzo prosimy o wyrozumiałość, pracownicy firmy Telemiar dokładają wszelkich starań, aby terminowo wywiązać się z umowy. O ewentualnych zmianach terminów bądź o wyznaczeniu drugiego terminu wymiany urządzeń będziemy  Państwa informować na bieżąco.