Po przeanalizowaniu potrzeb naszych mieszkańców dotyczących częstotliwości wywozu odpadów wielkogabarytowych, a także w związku z przeprowadzonymi rozmowami z PUK Rumia dotyczącymi kosztów ich odbioru, ustalono nowe zasady, które będą obowiązywać od 1 lutego br.
Zgodnie z nowymi zasadami, pracownicy PUK będą odbierać zgromadzone odpady wielkogabarytowe dwa razy w miesiącu (a nie cztery jak dotychczas) z każdej części osiedla w następujących terminach:
- W PIERWSZY I TRZECI WTOREK MIESIĄCA
Z JEDNOSTKI E I D, - W DRUGI I CZWARTY CZWARTEK MIESIĄCA Z JEDNOSTKI C I OSIEDLA CENTRUM.
Najbliższy wywóz zaplanowano na 6 lutego br. z jednostek E i D oraz 8 lutego z terenu jednostki C i Osiedla Centrum. Prosimy jednocześnie
o dostosowanie się do w/w grafiku i wynoszenie gabarytów – w miarę możliwości – na dzień przed planowanym odbiorem.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcia polegające na budowie na dachach budynków mieszkalnych wielorodzinnych instalacji fotowoltaicznych o mocy 16,56 kWp każda, których źródłem finansowania jest Unia Europejska.
Więcej na temat realizacji projektów:
Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Krakowska 10 – Pobierz
Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Wrocławska 31 – Pobierz
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.
Finansowanie:
Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.331,26 zł
Opis przedsięwzięcia:
Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Krakowska 10. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.821 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.225 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,1 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.597 kWh, ograniczenie emisji 11,909 t CO2/rok.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.
Finansowanie:
Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.327,02 zł
Opis przedsięwzięcia:
Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Wrocławska 31. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.759 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.145 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,3 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.614 kWh, ograniczenie emisji 11,865 t CO2/rok.
OPEC Sp. z o. o. informuje, że 21 marca br. od godz. 8:00 do godz. 15:00 dla mieszkańców budynku Szczecińska 1 kl. D, E, F nastąpi przerwa w dostawie ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej. Przerwa spowodowana jest koniecznością usunięcia awarii w pomieszczeniu węzła cieplnego. Pracownicy firmy OPEC zapewniają, że pełna sprawność systemu ciepłowniczego powróci tak szybko jak tylko będzie to możliwe.
W związku z wymianą rozdzielnic elektrycznych poniżej przedstawiamy harmonogram wymiany:
12.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00
ul. Poznańska 2 kl. A i B
13.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00
ul. Poznańska 2, kl. C, D, E
14.03.2024 r. w godz. 8:00 – 14:00
ul. Poznańska 4, kl. A, B, C
15.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00
ul. Poznańska 4, kl. D, E, F.
W najbliższych dniach wymiana wodomierzy odbędzie się wg poniższego harmonogramu:
16.02.2024 r. -11:30-15:00 – Poznańska 24
19.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Stoczniowców 11 (m. 11, 12, 19, 21, 24)
19.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Poznańska 14 (m. 3, 6, 7, 9, 15, 20, 30, 31, 35, 36, 37, 45, 54)
19.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 31 (m. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 15, 19, 20, 21, 23, 33, 35, 44, 45, 87)
20.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Pomorska 23 (m. 5, 16, 17, 22, 24, 27, 47, 51)
20.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Dąbrowskiego 52 (m. 5, 9, 16, 19, 20, 27, 44, 46, 57)
20.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 3 (m. 18, 31, 32, 51, 64, 66, 67, 81, 83, 84, 86, 99, 102, 107, 114, 118)
W celu przeprowadzenia sprawnej i szybkiej wymiany wodomierzy w Państwa lokalach mieszkalnych, uprzejmie prosimy o udostępnienie lokalu pracownikom firmy Telemiar w terminach wymiany urządzeń. Wykonawca prac z wyprzedzeniem informuje o terminach wymiany stosownym ogłoszeniem, umieszczonym na drzwiach wejściowych do klatek schodowych w Państwa budynku.
Jednak mimo starań zdarza się, że prace w niektórych mieszkaniach trwają dłużej niż zakładano i pojawiają się opóźnienia. Bardzo prosimy o wyrozumiałość, pracownicy firmy Telemiar dokładają wszelkich starań, aby terminowo wywiązać się z umowy. O ewentualnych zmianach terminów bądź o wyznaczeniu drugiego terminu wymiany urządzeń będziemy Państwa informować na bieżąco.